30 Ocak 2015 Cuma

Nedir Şu 1000 Kitap?

Öncelikle sizden çok özür dilerim tatilde olmamıza rağmen çok uzun bir süre buralarda yoktum.Sebebi malum grip mevsimindeyiz,ben de grip oldum.Kendimi biraz daha iyi hissedince koşa koşa buraya geldim:)
Birkaç aydır bu siteye üyeyim.Ne olduğu hakkında az çok bir fikir sahibi olunca düşüncelerimi dobra dobra sizinle paylaşayım dedim.
Nedir şu 1000 Kitap?
Okuma durumunuzu düzene sokmak için kurulmuş bir site.Kendinize yıllık ve ömrümün sonuna kadar hedefleri koyabiliyorsunuz-ve hayır sonsuzu ya da sonuna milyon tane sıfır koymayı kabul etmiyor.Ömrümün sonuna kadar hedefiniz en fazla 10000 olabilir.(Evet,denedim:P)-
Okuduğunuz(ve okumayı düşündüğünüz)kitaplara yorum yapabiliyor onları puanlayabiliyorsunuz. Kitap dostu arkadaşlar edinip onlarla sohbet de edebiliyorsunuz.Ekşi sözlüğün deyimiyle 'Türk usulü goodreads' fakat oradaki gibi 'quiz'ler yok.
Tüm içerikleri kullanıcılar ekliyor fakat her kullanıcı tarafından değil.Kullanıcılar:editörler,kütüphaneciler,emektarlar ve okurlar diye sınıflandırılmış.
Okurlar:Sizin,benim gibi okuyan insancıklar.
Kütüphaneciler:Kitap ekleme,düzenleme gibi ayrıcalıklara sahip kullanıcılar.
Editörler:Kütüphanecileri denetleyen ve tabii tüm kütüphaneci haklarına sahip okuyucular.
Emektarlar:Vakti zamanın da 1000 Kitap'a çok katkı sağlamış,istedikleri zaman kütüphaneciliğe geri dönebilecek okuyucular.
Siz de gerekli özelliklere sahip olduğunuzda kütüphanecilik için başvuruda bulunabiliyorsunuz.
Şimdi site hakkındaki düşüncelerime gelecek olursak:
Gelişmekte olan bir site.Bu yüzden harika veya iğrenç ötesi diye bir yorum yapamam.Yine de "Hangi siteyi önerirsin?"diye soracak olursanız;İngilizce biliyorsanız goodreads kullanın derim(Sadece İngilizce olan bir site maalesef)Sistemi oturmuş,bildiğim kadarıyla daha fazla üyeye sahip.
Ayrıca okuduğum bazı kitaplar 1000 Kitap'a kayıtlı değildi.Eklenmesi için başvuruda bulundum fakat gördüğüm kadarıyla hala eklenmemiş.Tabii teknik bir aksaklık sonucu mesajımın onlara ulaşmamış olması da muhtemel.
Kullanılabilecek gibi olsa da gelişmiş veya mükemmel bir site olarak görmüyorum ne yazık ki.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlar herkese açıktır-anonimler dahil!-Yani fikrini belirtmeyi unutma!Sana en kısa zamanda döneceğim:)

Tasarım:Sawako Kuronuma