17 Ocak 2015 Cumartesi

Ivır'ın Yeni Gözdesi


Mutlu cumartesiler herkese !
Az önce oturup Aynı Yıldızın Altında'yı izledim.Okurken ağladım,izlerken ağladım sonra tekrar izlerken ağladım falan.Buraları geçiyorum çünkü anlatmak istediğim bu değil.
Efendim,şu meşhur sahneyi bilirsiniz;Hazel ve Gus Amsterdam'a,Peter Van Houten'ı görmeye giderler.Onlar adama kitap hakkında sorular sormaya çalışırken Bay Houten sanki onlarla alay ediyormuşçasına İsveç Hip-Hop'ı sevip sevmediklerini sorar ve bir şarkı açar.
İşte o şarkı....Onu ne kadar sevdim bir bilseniz.İçime enerji ve mutluluk doldurdu sözlerinden hiçbir şey
anlamama rağmen:)Ama Peter Van Houten'ın dediği gibi"Önemli olan zırvaladıkları saçma sözler değil.Önemli olan melodinin seni nasıl hissettirdiği!"
Dediğim gibi şarkı beni enerji doldurdu ve ben de oturup nedir şu İsveç hip-hop'ı bir araştırdım tabii ki de az buçuk bilgilendikten sonra öğrendiklerimi sizinle de paylaşayım istedim.
Maalesef İsveç hip-hop'ı nedir öğrenemedim,yazılı bilgiler yoktu ama yılmadım enine boyuna hip-hop kültürü nedir onu araştırdım.
"1970'li yılların sonunda Amerika'da kötü koşullarda ve azınlık olarak yaşayan zencilerin gündemden uzaklaşmak,eğlenmek için oluşturduğu bir kültür ve yaşam tarzı.Bu kültür Rap müziği,Graffiti sanatı,Break dansını ve DJ'liği içerir.Kültürün doğmasında Blues,Funk,Soul ve Jazz müziğinin etkisi oldukça büyüktür.
Hip-hop ve rap aynı şeyler değildir.Hip-hop bir yaşam biçimi ve kültür,rap ise bu kültürün sözlü bir alt kümesidir."Bilgilerini edindim Vikipedi'den.
Ayrıca şu Türk rapçilerin hep dediği"Rap bir isyandır.Sert bir dille problemleri dile getirir."ifadesinin de doğru olmadığını öğrendim.Arabesk rap'e göre öyle olabilir belki ama hip-hop alt kümesi olan rap öyle değilmiş.Onun amacı;eğlendirmek,enerji vermek.-ki  bunu bütün bir hip-hop olarak,görsel destekli sunduklarında  gayet güzel başarıyorlar-

Ayrıca giyim tarzlarını da çok sevdim.Şu rahatlığa bakın! Sadece bakınca bile insanın içini enerji doldurup dans etme isteği uyandırmıyor mu?


Muhtemelen bu şarkıyı dinleyince "Bu kız n'aptı böyle?Peter Van Houten dedi,İsveç hip-hop'ı dedi,hip-hop nedir dedi,gitti bize bu şarkıyı dinleyin dedi.İsveç hip-hop'ı bunun neresinde?"diyeceksiniz ki bu çok normal çünkü İsveç hip-hop'ı ile ilgili bir olay yok.Fakat düzgün bir şarkı bulamadım onunla ilgili.O filmdeki şarkının adını bilseydim keşke.Ne kadar çabalasam da öğrenemedim
ÖĞRENDİM!!!
Dostlarım,huzurlarınızda yeni canım,ciğerim ,favorim
BOMFALLERALLA

11 yorum:

  1. 30 yaşıma 1 sene kaldı ve hip hop da rap de dinleyenlerdenim :D ama tabiki Sagopa Kajmer sevenlerden 17 yaşında tanışmıştım onun tinisi ile çok sevmiştim o günden beri merakım vardır bende senin gibi hip hop ve rap araştırmıştım. Sagopa Kajmerin bir çok cd var arabada en çok dinlemekten keyif aldığım şarkılardır ailemde dinlerdi bekarken :D şimdi eşimde seviyor zevk meselesi. o filmi izlerken ailecek fazlaca duygulandık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sagopa Kajmer'i ben de seviyorum.Rap'i sadece küfürden ibaret görmeyen az sayıdaki gerçek rapçiden :)

      Sil
  2. Thank you, I followed you back
    www.chaneldea.blogspot.it

    YanıtlaSil
  3. Great Post! Follow each other on GFC, Google+, Twitter, facebook, Instagram and Bloglovin? If yes, follow me and i follow back as soon as i see it. Let me know with a comment on my Blog

    Keep in Touch xx Rabea from germany
    http://www.rabeasbeautytipps.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thank you so much Rabea! I'm now following you.

      Sil
  4. blog keşif etkinliğinden geliyorum. Çok cici blogunuz var. Sizi takibe aldım. bana da beklerim muhakkak.
    http://ciziyorumdikiyorum.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  5. Kitabını yarım bırakmama rağmen filminde hüngür hüngür ağlayan bir insanım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Hak veriyorum ama çok duygu yüklü bir filmdi:)

      Sil
    2. Ewt.ozellikde gus'un sigara almak için gittiği sonrada arabada rahatsizlandigi sahne ağlattı ;((

      Sil
    3. Kalbimin üstüne bir ağırlık çöktürdün şu an:( :)

      Sil

Fikirlerin benim için çok değerli,belirttiğin için teşekkürler!Sana en kısa zamanda döneceğim:)

Tasarım:Sawako Kuronuma