6 Şubat 2015 Cuma

PJ Yenisi


Selam!Umarım mutlusunuzdur.Ben bugün  tarif edemeyeceğim kadar çok mutluyum!Çünkü en sevdiğim,okumaktan bıkmadığım Percy Jackson efsanesine yeni bir kitap eklenecek!
Percy Jackson ve Yunan Tanrıları!
Aslında bu kitabın çıkacağından çok uzun bir süredir haberdardım fakat çok uzun süre beklerim diye düşünüyordum.Çünkü bir hayran sayfasından Rick amcacığımın Viking Mitolojisi ile ilgili yeni bir seriye başlayacağı duyumunu almıştım.
O,bizi bekletir bir de üstüne çeviri için yayınevi de bekletir diye düşünüyordum.(Olimpos'un Kanı'nda öyle olmuştu)
Ama beklediğim gibi olmadı ve  bu da beni anlatamayacağım kadar çok mutlu etti!Nasıl etmesin ki?
12 yaşında tanıştığım,o alaycı anlatımına bayıldığım,tekrar tekrar okuyup durduğum,bana mitolojiyi sevdiren seri bu.Efsanem...Hatta  ilk 'fangirl'ü olduğum seri,canımın içi.

(Hep seri seri diyorum ama aslında çifte hatta artık üçlü seriler)
Bu kadar heyecanlanmam anlamsız geliyor belki size,"Abarttın ama sende ha!"diyorsunuz ama Percy'nin yeri bende çok ayrı.
Neyse,efendim  gün itibariyle  D&R'larda satışta!(İnternet sitelerinde öyle diyor.)(Diğer kitap mağazalarını ve sitelerini incelemedim)
Arka kapağı incelersek:
"NewYork'lu bir yayıncı Yunan tanrıları hakkında bildiğim her şeyi kaleme dökmek isteyince"Bunu ismimi kullanmadan yapsam olur mu?Olimposlular'ı öfkeden tekrar delirtmek istemem de,"falan oldum.Ancak Yunan tanrılarını yakından tanımak ve gün olur da bir gün karşınıza dikiliverirlerse ne yapmanız gerektiğini bilmek hayatta kalmanıza yardımcı olacaksa bu da benden size kıyak olsun.Percy Jackson ve Yunan Tanrıları işte böyle başlıyor.Türkiye'de ve dünyada milyonlarca çocuğun soluk soluğa okuduğu Percy Jackson ve Olimposlular serisinin başkahramanı Percy,Yunan Mitoloji'sini temellerini anlatırken,sevenlerinin çok özlediği  o alaycı diliyle klasik efsanelere bambaşka bir tat katıyor.Yunan efsanelerine göre evrenin nasıl yaratıldığı,tanrıların ve tanrıçaların nasıl varlıklar olduğu ve Zeus'tan Apollon'a Ares'ten Afrodit'e tek tek hepsinin yaptıklarını lafını esirgemeden bir bir anlatıyor.Percy'nin deyişiyle,"Eğer yalan dolana,ihanete ve yamyamlığa bayılıyorsanız bu kitap tam size göre,çünkü elinizdeki kitapta bunun Altın Çağ'ı anlatılıyor."
diyor.Şimdi ben bayıla bayıla okurum deyince 'Yalan dolan,ihanet ve yamyamlığa'bayılıyormuşum gibi oldu:) Ama tabii ki de hayır,karşıyım.Zaten yalan,ihanet ve yamyamlığa kim bayılır ki?
Neyse, kitap 400 sayfa.
Ben o alaycı anlatımı,Percy'nin şapşallıklarını falan çok özledim.Tatlı bir şapşallığı var onun:)Altın Çağ'ı anlatırken de bunu bana hissettireceğine eminim.
Fazla büyük beklentili mi oldu ne?
Rick amcanın hayal kırıklığına, en azından çok büyük hayal kırıklığına uğratacağını düşünmüyorum beni.Yine de büyük konuşmayalım:)
Ama umarım iyi bir sayfa kalitesine sahip olur.(Olimpos'un Kanı beni bu konuda hayal kırıklığına uğratmıştı.)
Bu haberi duyunca o kadar mutlu oldum ki hemen koşup siz dostlarımla paylaşmak istedim.Belki aranızda 'Percysever'ler vardır.Ya da bu yazıdan sonra merak edip okumak isteyenler,kim bilir?
Ah,az daha unutuyordum.
Ufak bir bilgi kırıntısı:Percy Jackson efsanesinin,Rick Riordan'ın disleksisi olan küçük oğluna'Kendini tanrıların yerine koy.' tavsiyesini verdikten sonra doğduğunu biliyor muydunuz?Yani Percy, Rick amcanın oğlundan izler barındırıyor olabilir.


İyi geceler! Ya da artık 'Mutlu sabahlar' mı demeliyim?



12 yorum:

  1. Mrb, tatlım blog etkinliğinden buldum seni, hemen takibe aldım, bana da beklerim
    http://meleginhediyeleri.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım,hemen geliyorum:)

      Sil
  2. Blogunu takibe aldım bende bana beklerim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım.En sevdiğim blog yazarlarından biri olan seni ben zaten takipteyim:)

      Sil
  3. Blog keşif etkinliğinden siz takibe aldım, sizi bloğumda görmek beni mutlu eder. Sevgilerimle
    tigrisdriver.blogspot.com
    Minik meleklerim

    YanıtlaSil
  4. İlginç ve diğerlerinden farklı bir blogun var sevdim kız seni :) Farklı olanları severim ;) http://birsepetdolusu.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim,bunu senden duymak beni gerçekten çok mutlu etti:)

      Sil
  5. Merhabaaa bende burdayim :) Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  6. Sanırım herkes blog takip etkinliğinden gelmiş :)

    Sevgilerle
    http://fernoce.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  7. Hahaha,sanırım:)Siz de hoşgeldiniz:)

    YanıtlaSil

Yorumlar herkese açıktır-anonimler dahil!-Yani fikrini belirtmeyi unutma!Sana en kısa zamanda döneceğim:)

Tasarım:Sawako Kuronuma