14 Şubat 2015 Cumartesi

Kitap Hırsızı

Merhaba!Bugün  yine size çok severek okuduğum bir kitabı anlatacağım.
Efendim,önce "Temel Kitap Bilgileri"ne (buna böyle demeye karar verdim:) bir göz atalım sonra ben size okurken hissettirdiklerini falan anlatayım.Siz buna kısaca"Kitabı yorumlayacaksın yani?"de diyebilirsiniz.Çünkü öyle yapacağım:)
Adı:Kitap Hırsızı
Yazar: Markus Zusak
Tür:Edebiyat,Roman
Sayfa sayısı:574
Arka kapak:Markus Zusak'ın 2.Dünya Savaşı Almanya'sında yaşayan küçük kız çocuğu Liesel Meminger'in  uzun süre hafızalardan silinmeyecek ilginç hikayesini çarpıcı bir dille anlatan Kitap Hırsızı şimdiye kadar otuz dile çevrildi.Avusturalya ve çeşitli ülkelerde pek çok ödül almasının yanı sıra;Amazon.com,Amazon.co.uk ve The New York Times çok satanlar listesinde bir numaraya yükseldi.Brezilya,İrlanda ve Tayvan'da da birinci sıraya yerleşirken,İngiltere,İspanya,Norveç,İsrail ve Kore'de ilk beşe girdi.Uzun süre çoksatanlar listelerinde üst sıralardaki yerini koruyan ve aynı isimle sinemaya uyarlanarak daha da geniş kitlelere ulaşmayı başaran Kitap Hırsızı,yazarın etkileyici dili ve merak uyandıran
konusuyla klasikler arasında yer almaya aday bir kitap.
NOT:Elimdeki kitap filme özel baskı olduğu için arka kapak yazısının orijinal baskının(benimki çakmaymış gibi oldu:P)arka kapak yazısıyla arasında farklar mevcuttur.
Başlamadan önce; kitabının neredeyse iki ay boyunca ben de kalmasına sesini çıkarmayan tatlı Simgeciğime çok teşekkür ediyorum.(Muhtemelen bunu okumuyor ama olsun)
Evet,şimdi başlayalım.
"Etkileyici dili ve merak uyandıran konusuyla..." diyor ya arka kapakta,gerçekten çok etkileyici ve şiirsel bir dili var.
Gerçekten ustalıkla yazıldığını düşünüyorum,yani kaç kişinin aklına kitabı anlatan kişiyi ölüm meleği yapmak gelir ki?
Ops,bu spoiler olmadı değil mi? Lütfen olmamış olsun.Ama bu anlatıcı konusuna değinmek istedim.Olduysa çok özür dilerim:(
Ölümün ağzından ölümü ve yaşayanları okumak gerçekten müthişti.(Gerçekten ölümün ağzından okumuş sayılmam gerçi ama öyleymiş gibi hissettim.)
Liesel,10 yaşında bir kız çocuğu,ailesi ve o çok zor şartlarda yaşamak zorundalar.Yaşam koşullarını iyileştirmek amacıyla o ve küçük kadeşi anneleri tarafından Hubermann ailesine evlatlık verilmek için Almanya'ya doğru yola çıkıyorlar.Ne yazık ki hasta olan kardeşi yolculuk sırasında yaşamını yitiriyor.Okuma-yazma bilmeyen Liesel kardeşi gömülürken mezarcının cebinden düşen kitabı çalıyor.Bu onun ilk hırsızlığı.
Neyse kardeşi gömüldükten sonra Liesel gidiyor Almanya'ya.
İlk zamanlar kardeşinin ölümü ve annesinden ayrılmanın acısıyla çok zor geceler geçiriyor.Altını ıslatıyor,kabuslar görüyor.Neyse ki ona yardımcı olan çok iyi bir üvey babası var.Her gece odasına gelip Liesel'i sakinleştiriyor sonra da sabaha kadar ona kitap okuyor.Daha sonra kızına okumayı da öğretiyor.
O çok çok çok iyi bir baba.
Bir de üvey annesi var kızımızın.
Her ne kadar Liesel'i sürekli döven ve ona 'domuzkız'diye hitap eden kötü görünüşlü biri de olsa ben sevdim Rosa'yı.
Dışa çok fazla vuramasa da kocaman bir kalbi var onun.Liesel'i ve kocasını çok seviyor.
Bunu çoğu zaman Liesel de fark ediyor.O kadar dayağa karşı üvey annesini yine de sevmesini bir nedeni de bu belki.
Liesel'in en yakın arkadaşı Rudy.O çok iyi ve yardımsever bir çocuk.Azıcık asi de diyebiliriz çünkü kuralları yıkıp Yahudi mahkumlara ekmek veriyor Liesel ile birlikte.
Yalnız Liesel'den sürekli öpücük isteyip duruyor.Aşık mı sapık mı,onu çözemedim.

Kitabın başlarında "Ee savaş var.Bunlar maşallah bisikletle de geziyor,sokaklarda da oynuyor.Nasıl şey bu böyle?"desem de sonlara doğru savaşı yüksek dozda hissettim.

Evet,beni çok etkiledi fakat iki ay boyunca bitirememin de bir sebebi vardı.
Akmıyor.Özellikle kitabın ortalarına geldikten sonra bir dönem ne yapsam,etsem ilerleyemedim.Sonlara doğru bayağı hızlandı tabii.Gerçi atladığım paragraflar falan da yok değil hani.
Belki bu benden kaynaklı bir sorundur,bilmiyorum.
Ama genel anlamda beğendim.5 üzerinden puanlamamı isteyecek olursanız 4 veririm.


Gitmeden de hepinizin Sevgililer Günü'nü kutlayayım.

Şimdi gidiyorum.En kısa zamanda görüşmek üzere!

9 yorum:

  1. Merhaba, bloğunu blog keşif etkinliğinden buldum ve takipteyim :)
    Bana da beklerim cnm ;) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Merhaba blog iade ziyaretine geldim bir çayınız yokmuş :)
    Çok güzel bir blok ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim.Hoşgeldin,çay da demleriz,sıkıntı yok:)

      Sil
  3. Merhaba. Blog keşif etkinlikleri de olmasa böyle güzel bloglara ulaşamayacağız. Sevgiler. takipteyim. :)

    YanıtlaSil
  4. Etkinlikte görüp geldim, ne iç açıcı bir blog, tebrikler.
    GFC den takibe aldım, ben de beklerim.
    www.nowacraft.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim:)Hemen geliyorum,ziyarete:)

      Sil

Yorumlar herkese açıktır-anonimler dahil!-Yani fikrini belirtmeyi unutma!Sana en kısa zamanda döneceğim:)

Tasarım:Sawako Kuronuma