5 Mayıs 2015 Salı

Bacak Arasından Türkiye


'Aman Allah'ım!'diyerek ayrıntıya girmeden önce en iyisi ben size 'Temel Kitap Bilgileri'nden" bir bahsedeyim.
Adı: Bacak Arasından Türkiye
Yazar: Feraye Sünev Çokgürses
Yayınevi: Martı
Tür:İnceleme/Anı (diye geçiyor 1000 Kitap'ta)
Sayfa Sayısı: 304
Arka Kapak: Vatandaşım okudu mu,aşk kitapları okuyormuş.Bu satırları okuyunca ne bulacağınızı şimdiden bilin ki zamanınızı boşa harcamayın.Bu kitabın hamuru kadın mayası ise ben.Her yaşta kadını çilesiyle,çaresizliğiyle a'dan z'ye tanıyan bir kadın doğum uzmanının kaleminden okuyacaksınız bu defa!Öyle şeyler anlatacağım ki,zaman zaman kanınız donacak,gözleriniz yaşaracak!
Eli hamurlu,lastiği çamurlu,bedenleri şalvarlı,yüreği burgulu,ayakları nasırlı kadınları anlatacağım.Ellerimle
dokunduğum kadınları,kürtaj için gelen  kadınların çilesini anlatacağım.Kimisi kurtulmak isterken yavrusundan,kimisinin de olmayan yavrusuna sarılmak istediğini anlatacağım.
Evet şimdi "Aman Allah'ım!"diyor ve ayrıntıya girmeye başlıyorum.
Kitap, yıllardır sağlık sektörüyle iç içe olan,binlerce çocuk doğurtmuş,binlerce kürtaj yapmış,düşük görmüş Sevgili Doktorcuğumuz'un acısıyla tatlısıyla yaşadığı olayları,anılarını anlatıyor.Öyle güzel noktalara parmak basıyor ki adeta beyninden vurulmuşa dönüyor insan.
Yazar; cinsel istismardan enseste,doğumdan özel sektörde yaşadığı zorluklara kadar  pek fazla konuyu sözünü sakınmadan anlatıyor.
Bazen öyle bölümler geldi ki gerçekten de iddia edildiği gibi kanım dondu,kapadım kitabı "Bunlar bu ülkenin gerçekleri.Çıkar pembiş gözlüklerini Ivır!Bak gör!dedim kendime,düşündüm.
Sonra öğrendim.İlk sezeryan doğumun bir kadının karnını jiletle keserek gerçekleştirdiğini ve bunun Türkiye'de olduğunu öğrendim.
Bir aralar "Kadın doğumcu olacağım ben!"diye tutturup sonraları 360 derece dönüş yaparak cayan ben Tıbbiye'nin zorluklarını da doktorcuğumun anılarına bakarak görmüş oldum.
Bolca öğreten,Tıbbiye koridorlarını anlatıp zaman zaman gülümseten,çok zamanda"Yok artık!"dedirtip insanın ağzını şaşkınlıktan bir karış açık bırakan bilgilerin ve anıların bulunduğunu düşündüğüm bir kitap.
"Uyan kadın!"diye bağıran bu kitabı,bir kadın olarak mutlaka alıp okumanızı,bilgilenmenizi öneriyorum.
Özellikle de hemcinslerim size!Çünkü her gün televizyonlarda gördüğümüz haberler,bu memleketin 'Kadın'
 ile ilgili hali hiç iç açıcı değil ne yazık ki.





6 yorum:

  1. merhaba; blogunu takibe aldım. ben de beklerim. Sevgiler:)
    http://theruj.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin sefalar getirdin:)Koşa koşa geliyorum ziyaretine

      Sil
  2. Memleketin kadın ile ilgili hali, sahiden hiç iç açıcı değil. İyiye gitmek yerinde saymak şöyle dursun, günden güne kötüleşiyor hatta. Allah sonumuzu hayır etsin.

    YanıtlaSil
  3. Selam blogunu takibe aldım bende beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam,hoşgeldin:)Hemen geliyorum ziyaretine

      Sil

Fikirlerin benim için çok değerli,belirttiğin için teşekkürler!Sana en kısa zamanda döneceğim:)

Tasarım:Sawako Kuronuma