28 Mayıs 2015 Perşembe

Ivır Gözdesinin Üstüne Gül Kokladı

Dostlarım bilirsiniz bir ara İsveç,ya da durun entel söyleyeyim 'Swedish Hip -Hop'kültürüne pek bir merak sarmıştım."Aşık oldum ben bu müziğee." diye geziniyordum ortalıkta.
Öhöm,öhöm.
Şimdi İsveç Rap'ine ilgim bitti diyemem,bitmez de zaten.Kim ilgi duymaz ki zaten o hareketli yaşam tarzına.
Şöyle diyebilirim ona bir kardeş geldi.
Başka bir gözde.
Hint müziği.
Bu aslında benim yeni gözdem değil,çok önceleri de seviyordum bunu ben.Ha bir şey anlamıyordum o
ayrı.Hoş hala anlamıyorum ama olsun konumuz bu değil.
Bir ara,yani ben 10-11 yaşlarında minnak bir yavrucakken de pek modaydı bu Hint şarkıları,dansözleri falan.
Kuzenimle ben şarkı açıp koltuğun üstüne çıkarak onlar gibi oynamaya çalışırdık.
Ama...Yanlış şarkı açıyormuşuz.Şarkı açacağımıza ilahi açıp oynuyormuşuz.
Bizim Ayşe teyze kızdıydı."El alemin diniyle dalga geçip oynuyonuz,günah günah.Valla çarpılacaksınız.Kapayın şunu."diye.
Biz de korkup bir daha hiç oynamamıştık o tarz bir şarkıda.
Ama bizde hata yok böyle oynak ilahi mi olur canım?
O zamanlar pek bir dert olduydu içime "İçinde hiç Allah da geçmiyor.Nasıl ilahi ki bu?Onlar farklı bir şey diyorlar herhalde."diye
Onlar diyor"Brahma"ben anlıyorum "Bırahma" hani şu "Bırakma"nın şiveli hali.
O gene onlar kendi Tanrılarına sesleniyorlarmış.Çok sonra öğrendim.
Neyse efendim yine daldım gittim.
Geçenlerde bir Hint şarkısına denk gelince dedim oturup bir araştırayım.
"Neymiş,ne değilmiş bu?"öğreneyim sonra da bir koşu gelip yoldaş taneciklerime anlatayım.
Öğrendim ve işte buradayım:)
Pek eskilere dayanıyormuş bu müzik.Eskiden ağırlıklı olarak sarayda çalınırmış ama özel günlerde falan halk arasında da çalınıp oynanmıyor değilmiş.
Hindustani müzik(Kuzey Hindistan) ve Karnatik müzik(Güney Hindistan) olarak iki farklı grupta incelenmekteymiş.
Her iki tür de ortaya çıktıkları yerlerin politik,kültürel vs. özelliklerini taşıyor bulunmaktaymış.
Güney Hindistan'daki müzik hala daha dine ve kültüre aşırı bağlı.Fakat Kuzey Hindistan'da İslam ve Hindu kültürlerinin çatışmasıyla daha az dine dayalı bir müzik ortaya çıkmış.
Hint müziğinin en temel enstrümanı da bu 'Tanpura' isimli arkadaşmış.Ayrıca kendisi 'Bütün enstrümanların annesi'olarak bilinmekteymiş.
Çoğu klasik Hint şarkısına eşlik etmekte ve şu arkada duyulan "derin ruhani"sesi oluşturmakta imiş.
Çalınması basit görünen ancak deneyim ve iyi bir müzik kulağı gerektiren bir enstrümanmış.



Şimdi size bir eski Hint ezgileri taşıyan bir şarkı önermek istiyorum.
Sanırım siz bu şarkıyı tanıyor olabilirsiniz çünkü kendisini o kadar çok seviyorum ki blogum için oluşturduğum playlist'imin en başında bulunuyor.-Gerçi karışık çaldığı için denk gelmemiş olma ihtimaliniz de var-
Efendim karşınızda çok hoş bir film olan Pkden(İzlemediyseniz mutlaka izleyin.)soundtrack'lerinden-dizi soundtracki dinlemedim belki ama film soundtrack'i dinliyoruz :)-çok hoş bir şarkı,sevdiceğim
Nanga Punga Dost!!!
Nasıl,hoş değil mi?
Tekrar görüşünceye dek kendinize iyi bakın, müzikten uzak kalmayın:)

18 yorum:

  1. Allah iyiliğini versin ya ne güldüm gece gece... Sesli güldüm epey sesli :)) Çocukluk işte, en masum çağımız.

    Hint şarkıları çok güzel olur katılıyorum sana. Ben mesela şu Slumdog Millionaire filminin şarkısını bir başka seviyorum Jae Ho. Bak aklıma düştü açtım yine dinliyorum şu an :))) Senin yayınlarından ilginç şeyler öğreniyorum hep. Tanpura'yı da öğrendim sayende. Kalemine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de Jae Ho'yu bilmiyordum az önce açıp dinledim gerçekten muhteşemmiş,sağol:)
      Teşekkür ederim,yeni şeyler keşfetmene fayda sağlayabiliyorsam ne mutlu bana:)

      Sil
    2. Beğenmene çok sevindim, bayılıyorum ben gerçekten insanı harekete geçiren bir enerjisi var şarkının. Şuraya da koyalım tam olsun :)

      https://www.youtube.com/watch?v=UxLSZoFK8EM

      Sil
  2. Ya resmen yorgunlukdan ölürken gülmekten artık yüzüm ağrıdı :Dddd sen gene hint müziği dinlermissin ben kendi çocukluğumdan utanıyorum yav :Ddd :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pek merak ettim şimdi,ne yaşadın o kadar? :D

      Sil
    2. Şimdi bana herşeyi sayabilirsiniz :( ısmail yk hepsi 1 sonra su türkçe arabeskrap var ya onları dinliyodum su an kendimden birkez ve birkezdaha tiksindim :( resmen ortalık yerde kirli camasirlarimi döktüm neyse canın sağolsun :D ben ağlamaya gidiyorum ;(

      Sil
    3. Gel buraya gel,sarılalım.Yalnız değilsin ben de Hepsi 1'in dizisini izliyordum :D

      Sil
    4. Ahh ne günlerdi bee ama şükürler olsun ki aklımız başımıza geldi :D

      Sil
    5. Kesinlikle katılıyorum :D

      Sil
  3. Merhabalar cnm emeğine sağlık güzel bir paylaşım olmuş takipteyim benim de bloğuma beklerim :)) http://ciltvemakyajbakimim.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  4. Teşekkürler,en kısa zamanda uğruyorum:)

    YanıtlaSil
  5. Hint müziklerine bayılırım "O re piya" var muhakkak dinle tavsiye ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ortak bir noktamız olmasına çok sevindim:)Hemen dinliyorum:)

      Sil
    2. Dhoom3de çalan Kamli ve Malang favori sarkim Aashqiue 2de çalan şarkılarda çok hoş hele de o son sahnedeki üzücü sahnede oğlanın söylediği şarkı ayy tekrar aglayasim geldi ;( izlemediysen kesin izle bang bang'ide izle. Yeh jawaani hai dewaaniyide izle daha istersen birsürü onerebilirimm :D aa unutmadan Ek villiani kesin izle ;( o ne muhteşem bir filmdir Yarabbi .Bide görsen film muzikleride bir harika kesinkes tavsiye kesin izle yani:D khoobsurat filminide kesin izleee muzikleride acayip oynamalik tam tavsiye mukaddes güvencesi :)

      Sil
    3. Ya Aamir Khan filmlerinin müzikleri bir başka oluyor:)Mukaddes güvenceliyse hemen dinliyorum:)

      Sil
  6. hint filmlerinin hastasıyım ya :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen,nasıl şeydir o Bollywood.Hep bir cümbüş,hayran bırakıyor insanı kendine:)

      Sil

Yorumlar herkese açıktır-anonimler dahil!-Yani fikrini belirtmeyi unutma!Sana en kısa zamanda döneceğim:)

Tasarım:Sawako Kuronuma