17 Haziran 2015 Çarşamba

Boş İşçinin Günlüğü #1

Yaz aylarını Pek sevmem ben.
İnsanı dinç ettiğini düşündüğüm hava kaybolur ve fazla ısınır.Hava gibi ben de miskinleşirim genelde.
Pek hoşuma gitmeyen bir durum bu.Ha,yanlış anlamayın normal hayatta öyle çok çalışkan bir tip değilimdir ama tüm yazı uyuyarak geçiremediğim için kendimi fazla boş hissettiğim bir dönem gibi bu aralar.
Yaz depresyonuna mı girdim nedir?:D

 

Ruhumu da çok fakir ve cimri hissediyorum bu aralar.Geçenlerde Gratis'e girdim ve olan indirime karşı sadece bunları alıp çıktım.
Çok "Ev Kızı"havalarındayım bugünlerde.Bir görseniz kafada 'Jangema Topuzu*'üstte ağarmış bir tişört,teyzemin kızlarıyla vakit geçiriyorum.Ev böyle.Her yerde bebek battaniyeleri,gecenin bir vakti yanlışlıkla üstüne basıp'vıyk' diye öterek "Allah!Geldiler!Sen koru beni bu farelerin gazabından Yarabbim!"diye insanı çığlık çığlığa koşturan oyuncaklarla dolu.
Bir de konu komşu,hısım akraba;hepsi sözleşmiş gibi umreye gidiyor.
"Bizim Evin Hatunları"yine birine hoşgeldine gittiler,Bıcırık'ı-küçük teyzemin küçük kız:)- da evde benimle bıraktılar 2-3 saatliğine.
Ay ölüp ölüp dirildim o süre zarfında!
Çorba veriyorum tükürüyor,ağzını siliyorum ıslak mendili yalıyor,ağlıyor diye su veriyorum içmeyip biberonu ağzında bekletiyor,beşiğine yatırıyorum uyumuyor,ayağımda sallayayıım diyorum bırakınca hemen uyanıyor.İçten içe "Ayak bu be ayak!"diye isyan ediyorum ama dışa vuramıyorum işte.Şapşik şapşik bakıp kahkahalar atmaya başlıyor.
Geçen yine ayağımda sallayayım derken ben uyuyakalmışım,kapı çaldı öyle uyandım.O hala yanımda yatıp kahkahalar atıyordu:)
Bugün en son "Söyle be çocuğum!Ne yiyeceksin,söyle yemin ediyorum onu pişireceğim sana!"diye kızıyordum altı aylık çocuğa-Ki ben evde yiyecek hazır bir şeyler yoksa yemek yemeye üşenen bir insanım-
"Çocuk mu?Aman,sus ağzından yel alsın!" diyen bir tipim ama mahallenin teyzelerinin bundan pek haberi yok,gördüler ya elimde çocuğu.
Pek bahtiyar oldular.
"Yemek yapamıyor da çocuk bakıyor,yine gideri var canıım."diye düşünüyorlar herhalde.
Oysa haberleri yok şu ana kadar hiç çocuk bezi değiştirmiş değilim.
O iş de yarım yani:)

Boş işçi olarak günlerim böyle geçiyor işte.
Allah'tan Ramazan geldi de sabahlara kadar oturup Doktorlar izleyeceğim.
Evet ya benim için modası hala sürüyor o dizinin:)
Bir de gündüz yayını  da yapıyorlar,oruçlu oruçlu bağırsak kesip biçmelerini izliyoruz.
Geçen sene sabah akşam ve haftada iki kere tekrar izleyerek çoğu bölümü ezberlemiştim.Bu Ramazan kendimi teste tabii tutacağım:)

İyi değilim mi dersiniz?
Teyzelerle olan samimiyetim falan...
Hayır bir de geliyorlar diye kahve yapıyorum "Hanım kızımızın yaptığı kahveler de pek güzel olmuş,köpüklü köpüklü..."diyorlar.
Korkuyorum,vallaha inecek kalbime!

Oysa haberleri yok ocak başında beklemeye üşendiğim için makineyle şipşak hallediveriyorum,o köpürtüyor kahveleri.
Vallahi beni değil,onu alın.
Hem okuyom ben daha!




Jangema Topuzu:"Bizim Evin Hatunları"na özel bir topuz çeşidi olup saçın yağını belli etmemek için kullanılır.
Çatkapı gelen komşulara,bahçede yapılan kahvaltılık salça ve tarhana seanslarına ve çocukla uğraşmalara birebirdir.
Jangema topuzlu bir Ivır görürseniz,ailesine telefon edip olay mahalinden uzaklaşınız-Ama terk etmeyin,mazallah başına bir şey falan gelir Ivır'ın.Başına bir şey gelmesinden korkuyoruz çünkü bu tarz Ivır'lar 5 gündür banyo yapmamış,asabi,boş boş bakan bir halde olurlar.-
Neyse ki ülkemizde -ve ruhumun derinliklerinde- az rastlanan bir türdür.

4 yorum:

  1. İlk yorumun gururunu taşıyorum suan :D jangema topuzunun nasıl yapıldığını detaylı bir şekilde başka bir postda bekliyorum kesinlikle her eve lazım ;)) oruçlu oruçlu guldurdun beni :D bu arada hayırlı ramazanlar ve iftarin hemen gelmesi dileğiyle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet o şanslı kişi,sensin!:)Sen isteyeceksin ve ben yazmayacağım,yazarım tabii ki:D
      Sana da hayırlı ramazanlar.İftarın hemen gelmesi dileğine kesinlikle katılıyorum,rüyamda yemekler görmeye başladım artık ya:)
      Allah kimseyi açlıkla sınamasın

      Sil
    2. Amin gerçektende çok zor bişey .Allah herkese yardım etsin :( herkes susuzluga dayanamaz ama ben açlığa dayanamam (tamam kabul ediyorum tuhafım) :Dd neyse bekliyorum enkisa zamanda ;)

      Sil
    3. Ben de açlığa dayanamıyorum.
      Geceleri kalkıp su içmeye üşendiğim için bünyem alıştı sanırım :D

      Sil

Fikirlerin benim için çok değerli,belirttiğin için teşekkürler!Sana en kısa zamanda döneceğim:)

Tasarım:Sawako Kuronuma