31 Temmuz 2015 Cuma

Locke Lamora'nın Yalanları




   Adı:Centilmen Piç Kitap Bir: Locke Lamora'nın Yalanları
Yazar: Scott Lynch
Yayınevi:İthaki
Tür:  Epik Fantastik
Sayfa sayısı:581
Arka Kapak:"Boğazında kanayan bir kesik olsa ve bir hekim o kesiği dikmeye çalışsa Lamora,iğneyle ipliği çalar ve kahkahalar atarak geberip gider.Çocuk... çok fazla çalıyor."


Camorr şehri,tarihi boyunca pek çok soysuzluğa,yolsuzluğa,uğursuzluğa,hırsızlığa tanıklık etmiş,büyülü atmosferinde her birini tek tek sindirebilmiştir;Camorr'un Belası'nın ismi şehrin nemli duvarlarında yankılanana dek...
Camorr'un Belası'nın yenilmez bir silahşor,usta bir hırsız,duvarlardan geçebilen bir hayalet ve fakirlerin dostu olduğu söylenir.
İşte o efsanevi"Bela"gözü kara ve becerikli Locke Lamora'dır.Locke kimsenin beceremediği bir ustalıkla zenginleri soymasına rağmen,bir başka efsanedeki büyük okçunun aksine çaldıklarından fakirlere tek bir
kuruş bile koklatmaz .Locke'un tüm kazancı kendisi ve isimlerinin hakkını fazlasıyla veren hırsızlar çetesi Centilmen Piçler içindir.
Onların sahip olduğu tek ev olan ve her türlü dümen,hile ve numaralarını gerçekleştirdikleri kadim Camorr şehrinin kaprisli ve renkli yeraltı dünyası,içten içe çürümekte ve gizli bir savaş yüzünden parçalanmaktadır.Tek ayak üzerinde onlarca yalan söyleyen Locke ve çetesi,bu büyülü dünyada bu kez tek ayaklarını bile yere basamadan içerisine düştükleri ölüm oyunundan kurtulmak zorundadır.

 Yazarın alnından öpeceğim!
"Scott abiğğ Allah rızası için bir imza."diye kapısının önünde dolanacağım.Ama adamın dini farklı,anlamaz tabii.
O zaman şöyle diyeyim:"Scott abiğğ. On üçlü aşkına bir imza!Göz Ardı Edilenlerin Efendisi seni korusun!"diye kapısında nöbet tutacağım,ciddiyim.
Bu nasıl bir kitaptır!
O acayip kurgusu,küfürbaz dili-ki ben normalde hiç hoşlanmam böyle sokaklarda küfrederek dolaşan apaçileri.Ama öyle bir apaçilik yok kitapta,okurken dilinden hiç rahatsızlık duymadım.-insanı sürekli ters köşe yapan anlatımıyla gerçekten büyüleyiciydi.
Bayıla bayıla okudum.
Kitabı yorumlayayım,artılarını eksilerini anlatayım diyorum ama eksik bir şey gelmiyor aklıma.
Tamam birkaç küçük "Ama Olmaz Kii!"itirazları dışında.
Kitabın sonlarına doğru bayıldığım karakterlerin hepsini-İnanabiliyor musunuz,HEPSİNİ-kaybettik.
Hem de böyle birden. Puff!Buharlaştılar sanki.
İnsan bir alıştıra alıştıra yazar.
Böyle sırayla.Yavaş yavaş hepsine üzülerek.
Cümbür cemaat,bam bam bam.Bu nedir ya?

Ha,bir de kitap akıcı ama ilerlemiyor.
Şimdi,"Ne demek bu?"diyeceksin şöyle ki; bol maceralı bol heyecanlı,oturunca saatlerce okutan bir kitap ama göz ağrısı baş gösterince sadece 50 sayfa ilerlemiş olma şokuyla karşılaşıyor insan!
Normalde taş çatlasa 1 hafta da bitebileceğini düşündüğüm bu kitap 3 hafta gibi bir süreyle bitti.(Haziran ortasında başlayıp Temmuz başında bitirmiştim.Yorumunu da çok geç yazıyorum farkındayım ama unutmadım hiçbir olayı)
Ama bitirince "Allah'ım ne zaman çevrilecek acaba diğer kitaplar?" diye çok dolandığımı biliyorum-2. kitabı çevrilmesine rağmen hala alamadım,çok dertliyim.-
Okurken insanı kesinlikle içine alıyor.-Çok biliyorum "Bana Habis Bacıları verin uleyn!Yettim Locke." moduna girdiğimi- Ve benim çok hoşlandığım fazla ters köşeci bir anlatımı var.
Mesela soydukları adama biri gidip diyor ki "Bunlar hırsız.Ahbaplık ettiğiniz kişi bir tüccar değil Camorr'un Belası." tabii okuyucunun etekleri tutuşuyor "Allah yakayı ele verdiler."diye.Sonra bir öğreniyoruz ki aslında adama bunu söyleyen çetedenmiş.Operasyon hala devam ediyor yani.Ama kurbanın etekler tutuştu tabii hemen gidiyor üst mevkiideki bir kadına.Kadın çakıyor mevzuyu,diyor "Bunlar Centilmen Piçler."
Okuyucuda oluşan fikir "Hih,kadın da mı çeteden acaba?.Kız,yoksa sen şu Sabetha dedikleri misin?"
Böyle anlatınca karışık gelen ama okuyunca çok beğenilen bir kitap.
10 üzerinden 11 aldı benden.
Benim söylemek istediklerimi Patrick Rothfuss çok güzel açıklamış aslında.
"Locke Lamora'nın Yalanları kesinlikle en sevdiğim on kitap arasında bulunuyor.Belki de ilk beştedir.Kitabı okumadıysanız okumalısınız.Okuduysanız,muhtemelen yeniden okumalısınız."
Bence de.Organize işlerden hoşlanıyorsanız,mutlaka okumalısınız.














10 yorum:

  1. Sürükleyici bir kitap olduğu anlaşılıyor ve merak uyandırıcı:)

    YanıtlaSil
  2. Hiç gözüme çarpmamıştı açıkcası bu kitap. Görsem de elime alıp incelemezdim herhalde. Ama öyle bir anlatmışsınız ki, sıkıysa okuma cinsinden. Yazarın aldından öpmekten girip, kapısından nöbet tutmaktan çıkıp, 10 üzerinden 11'e bağlamışsınız. :) Bayıldım tanıtıma. Aslında tarzınızı biraz da kendiminkine benzettim zanırım. Bu arada 'kitap akıcı ama ilerlemiyor' da favori cümlem oldu. Süper! Teşekkür ederim gülümsettiğiniz için. Takibe aldım, ilk fırsatta bana da beklerim ifinim. ;) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yüzümde kocaman bir sırıtışa sebep oldu:)
      Çok çok teşekkür ederim bu güzel yorumunuz için.En kısa zamanda uğruyorum ifinim:)

      Sil
  3. Bunun akıcı olup da çabuk ilerleyenlerini Chuck Palahniuk yazar ki, güzeldir... Azcık yeraltı kaçıyor bu da sanki değil mi onun gibi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet,yeraltı olayı var
      Ben daha önce hiç Palahniuk okumadım ama en kısa sürede alıp okuyacağım.Çok merak ettim:)

      Sil
    2. Seveceksin bak sürükleyicilik harika... Hemen okuduğum bir kaçını tavsiye edeceğim. Dövüş kulübü zaten kült okumadıysan filmini izlemişsindir. Ama izlediysen de oku bence. Tıkanma güzel, Gösteri Peygamberi güzel... Diğer kitaplarını da okuyacağım, seviyorum adamın tarzını.

      Sil
    3. Evet Dövüş Kulübü'nü izlemiştim ama mutlaka okuyacağım çünkü kitaplar her zaman filmlerden daha hoş bir etkiye sahip oluyorlar:)
      Çok teşekkür ederim bu güzel tavsiyeler için^^

      Sil
    4. Rica ederim... Ama okuyunca fikirlerini merak ediyor olacağım. Paylaşırsan çok sevinirim :)

      Sil

Yorumlar herkese açıktır-anonimler dahil!-Yani fikrini belirtmeyi unutma!Sana en kısa zamanda döneceğim:)

Tasarım:Sawako Kuronuma