9 Aralık 2015 Çarşamba

Anılarda Yaşayan Kız


Küçükken çoğu çocuk gibi benim de ölümüne korktuğum şey ;üç harflilerdi!Hala daha korkuyorum,öyle ki adını bile söyleyemiyorum daha.Sanırım ömrümün sonuna kadar böyle kalacak



Yorganı gırtlağıma kadar çeker uyurdum;"Hih,yorganı var,bu kıza hiçbir şey yapamayız."diyeceklermiş gibi gelirdi.
Mutlaka sırtımı duvara yaslar uyurdum,bu yüzden de çokça hasta olurdum,ama hep böyle duvar sanki  koruyormuş beni gibi gelirdi.
Yatağa girince de yarım saat bildiğim tüm duaları okur,yorganımı aynı yerine çeker,sırtımı duvara yaslar beklerdim bir süre,acaba biri uyanır mı diye,hazır biri uyanıkken arada uyuyuvereyim de ne gelecekse onun başına gelsin diye düşünürdüm.
Hatta cidden söylemeye utanıyorum ama "Allahım lütfen şu uyuyanlardan biri ishal olsun ve ben uyuyana kadar tuvalette kalsın!"diye dua ettiğimi biliyorum.
Yani öyle böyle bir korku değildi.
Böyle aşırı tırsak bir çocuk olmamın -şimdi nefretimi kusuyorum- tüm suçlusu da annemin altın günündeki teyzelerdi!

Bak,her altın gününde vardır öyle bir teyze;suya zam,Ayşe'nin bebeğine altın,Sevil'in poğaçasının tarifi gibi gündelik konular konuşulurken köşede sessiz sessiz örgü örer,pasta böreği birer ikişer yuvarlar,sonra artık karnı mı doyuyor ne oluyorsa buna döndürür dolaştırır konuyu öyle korkunçlu bir şeye getirirdi.
Ve tam da o anda ev sahibinin oğlunun oyuncak arabasını paylaşmayacağı tutar,biz de sürü halinde koşarak şikayete gelir,konuyu da korkunçlu bir şey bulunca şikayeti mikayeti unutur,oturur kalırdık.

Hayır,bizdeki de akıl madem korkuyorsun ne diye dinliyorsun?Sonra eşek kadar çocuk tuvalete gitmeye tırsıp "Anneeğ çişim geldi."diye yırtınıyorsun.

Hah,ne diyordum,bu teyzenin sohbet fiks.
Ya okuduğu bir tecavüz haberini anlatırdı.Ya da...bizim konuyu işte.
"Şükriye'nin kızı lohusaymış,ona da olmuş aynı şey.."
"Ayten'in oğlana da.Cenabet mi geziyor nedir..."
Bütün anneler de "Tövbeler olsun Yarabbim." "Allahım sen bizi koru!"nidaları eşliğinde dinlerdi.
Biz çocuklarsa birbirimize iyice sokulurduk.
Anneler de nedense sonradan bizim orada bulunduğumuzu fark eder,teyzeyi sessize alarak "Hadi siz gidip oynayın Veli'nin odasında."derlerdi.
Biz de giderken"Gerçekten öyle olmuştu mu anne?"derdik Kinder reklamındaki kız gibi.
Annelerin cevabı da sabit
"Yok canıım,yalan söylüyor Gülay teyze,yaramaz çocukları korkutabilmek için."
Hiç inandırıcı gelmezdi tabii ki de,yalansa bu anneler bu kadını niye dinliyor?
Ama yine de inanmak ister ve oyun sırasında Gülay teyzenin gıybetini yapardık:"BU GÜLAY NE ÇEŞİT BİR PSİKOPAT?"
"KESİN KENDİ ÇOCUKLARINI DA KORKUTUP KAÇIRDI."
"KİMSE ONU SEVMİYCEK DE GÖRÜCEK" diye.

Soonra,gün biter herkes evlerine dağılırdı.
Ama tahmin ediyorum ki bizde olduğu gibi her aile artık ilallah dediği sözleri işitirdi o gece.

"Bu gece sizinle uyuyabilir miyim?"

10 yorum:

  1. Ciddi boyutlarda korkuyormuşsun sahiden :) Teyzelere de konuşacak malzeme olsun işte. Hiç bakarlar mı çoluk çocuk korkuyor mu, psikolojisi bozuluyor mu diye... Neyse ki artık büyüdük.

    Dünyada daha korkunç şeylerin olduğunu ve hepsinin de gerçek olduğunu biliyoruz :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef.Göremediğim,duyamadığım,hissedemediğim için çok korkardım.
      Aslında gördüklerimin çok daha tehlikeli olduğundan habersizdim:(

      Sil
  2. Ne büyük bir travma o yaşta bir çocuk için :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef ki bazı komşu teyzeler "Başkasının çocuğunu"düşünmüyor

      Sil
  3. bende de aynı durum mevcut. Benim de ananem sağolsun :) 27 yaşına geldim hala korkarım eve hırsız girse onunla bile cebelleşecek kadar cesaretli , üç harflinin ise adını bile söyleyemeyecek kadar tırsağım. Uzun süre odaklanıp aynaya bakamam mesela bakarsam eğer göz bebeklerimde iç harfliyi görebilir mişim. Gece yatmadan önce yatağımın altına muhakkak bakarım. Ne kadar dua edip Kuran okusamda kurtulayamıyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte halimden anlayan biri:)
      Aynı şeyleri hisseden biri olarak seni öyle iyi anlıyorum ki...

      Sil
  4. Ah o altın günündeki teyzeler... :(

    :)

    :)

    Neyse ben de bekleriiim! :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne çektirdiler bize:)
      En kısa sürede uğruyorum efenim:)

      Sil
  5. Ay ben bu duaya bayıldım ya :)))

    YanıtlaSil

Yorumlar herkese açıktır-anonimler dahil!-Yani fikrini belirtmeyi unutma!Sana en kısa zamanda döneceğim:)

Tasarım:Sawako Kuronuma